Phacoemulsification.Cataract.Surgery.[taliem.ir]

Phacoemulsifcation Cataract Surgery

ABSTRACT

Cataract phacoemulsifcation training poses a unique challenge of learning a delicate, complex task in which only one person can operate at any given time. The majority of patient’s remain awake during surgery and training usually has to proceed in a setting of service provision . Not only is an understanding of how the process of phacoemulsifcation surgery will be taught is important for the novice surgeon, it is equally important for the experienced surgeon embarking on a phacoemulsifcation teaching role to determine how to teach the novice surgeon. Given the plethora of techniques possible for every stage of the cataract procedure, the Trainer may no longer perform surgical steps in a basic fashion. Instead advanced skills,  developed over years of practice will be applied to complete their own cases. Though important to ensure acquisition of a broad repertoire of skills by the end of training, the novice surgeon needs to be taught basic, fundamental phacoemulsifcation skills initially. The novice surgeon may fail to perform advanced intraocular movements if their confdence or skill level has not developed suffciently, consequently it may not be  appropriate to mimic such techniques. Surgical steps should not be ‘challenging’ but rather remain well within the Trainee’s competency and comfort level. The book aims to provide a framework for phacoemulsifcation training: concepts are introduced over the course of the book and a training program for the Trainer to follow. Important concepts will be repeated in successive chapters to reiterate the concept for the Trainee.

 

INTRODUCTION

Training progress should proceed smoothly. A whole case can be broken down in to modules (each module covered by a chapter in this book). A stepwise approach is recommended throughout training. As small parts of the procedure are learnt (competently) these can be combined until a whole case is performed. It is  important that Trainees don’t try to progress too quickly to perform whole cases. If a module cannot be performed competently, then errors will be compounded as the case progresses, leading to diffculty and potential adverse events. Though tempting to shift attention from one surgical module to another, the agreed step should be focused on. Variation reduces consistency in the training regime and it will be noticeable that the novice surgeon is unable to maintain surgical technique from week to week, with cases often requiring the Trainer’s intervention. As a consequence, both novice and Trainer could get frustrated with progress. The ideal training progress pattern deviates for a Trainee in diffculty (Fig 1.1).

 

 

چکیده

آموزش فاكوآموزش آب مرواريد يك چالش منحصر به فرد براي يادگيري وظيفه ظريف و پيچيده اي است كه فقط يك نفر مي تواند در هر زماني كار كند. اکثریت بیمار در حین عمل جراحی بیدار می شوند و معمولا تمرین باید در زمینه ارائه خدمات انجام شود. نه تنها درک چگونگی آموزش جراحی phacoemulsifcation برای جراح تازه کار مهم است، برای جراح با تجربه ای که نقش تدریجی phacoemulsifcation را برای تعیین نحوه آموزش به جراح تازه کار، مهم است. با توجه به فراوانی تکنیک های ممکن برای هر مرحله از تشخیص آب مروارید، مربی ممکن است دیگر روش های جراحی را به روش اولیه انجام ندهد. در عوض، مهارت های پیشرفته ای که طی سال ها به کار گرفته شده است برای تکمیل پرونده های خود اعمال می شود. گرچه مهم است که برای اطمینان از دستیابی به مهارت های فراگیر در پایان دوره، ابتدا جراح تازه کار باید ابتدا مهارت های فاکوئلالکسیاسی اولیه را یاد بگیرند. اگر جراحت یا سطح مهارت آنها به اندازه کافی توسعه نیافته باشد، جراح تازه کار ممکن است از انجام حرکت های پیشرفته داخل چشم جلوگیری کند، در نتیجه ممکن است چنین روش هایی را تقلید نکنیم. مراحل جراحی نباید “چالش برانگیز” باشد، بلکه باید در سطح صلاحیت و میزان آرامش کارآموزان قرار گیرد. این کتاب قصد دارد چارچوبی برای آموزش فاکومبلژیک فراهم کند: مفاهیم در طول دوره کتاب معرفی شده و برنامه آموزشی برای مربی به دنبال آن است. مفاهیم مهم در فصلهای بعدی تکرار خواهند شد تا مفهوم تمرین را دوباره تکرار کنند.

 

مقدمه

پیشرفت آموزش باید هموار شود. یک پرونده کامل را می توان به ماژول ها تقسیم کرد (هر ماژول تحت عنوان یک فصل در این کتاب تحت پوشش قرار می گیرد). رویکرد مرحله ای در طول آموزش توصیه می شود. به عنوان بخش کوچکی از روش آموخته شده (با مهارت) این می تواند ترکیب شود تا یک کل مورد انجام می شود. مهم است که کارآموزان سعی نکنند به سرعت برای انجام کل موارد پیشرفت کنند. اگر یک ماژول را نمیتوان به صورت صحیح انجام داد، در صورت پیشرفت موارد خطاها افزوده میشوند، که منجر به رویدادهای ناهماهنگ و احتمالی می شود. اگرچه وسوسه شدن از توجه یکی از ماژول های جراحی به سوی دیگر، گام توافق شده باید متمرکز شود. تنوع در رژیم آموزش سازگاری را کاهش می دهد و قابل توجه است که جراح تازه کار قادر به حفظ یک هفته جراحی نیست و مواردی که اغلب به مداخله مربی نیاز دارند. به عنوان یک نتیجه، هر دو تازه کار و ترینر می تواند با پیشرفت ناامید شود. الگوی پیشرفت تربیت آموزشی برای یک کارآموز در تنگناها تفاوت دارد (شکل 1.1).

 

Year: 2016

Publisher: SPRINGER

By :  Rajen Gupta

File Information: English Language/ 223 Page / size: 11.66 MB

Download

سال : 1395

ناشر : SPRINGER

کاری از : راجن گپتا

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 223 صفحه / حجم : MB 11.66

لینک دانلود

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید