Perceptions of Chinese restaurants in the U.S.[taliem.ir]

Perceptions of Chinese restaurants in the U.S.: What affects customer satisfaction and behavioral intentions?

ABSTRACT

This study investigates American customers’ perceptions of Chinese restaurants in the U.S., using the Importance–Performance Analysis (IPA) approach. This study also examines which attributes of Chinese restaurants influence American customers’ satisfaction and behavioral intentions. The IPA shows that environmental cleanliness and attentive service are two important areas where Chinese restaurateurs can  make improvements. In addition, food taste and service reliability appear to be key attributes for Chinese restaurants’ success. Overall, this study indicates that food quality, service reliability and environmental cleanliness are three pivotal attributes to create satisfied customers and positive postdining behavioral  intentions. Chinese restaurant managers should reasonably allocate their limited resources to restaurant attributes based on their contributions to customer satisfaction and behavioral intentions.

INTRODUCTION

The United States is a multicultural and multiethnic nation and this national trend of diversity is expected to consistently increase (Josiam and Monteiro, 2004; Sukalakamala and Boyce, 2007). One reflection of this  cultural and ethnic diversity is the variety and prosperity of ethnic restaurants in the American foodservice market. The U.S. ethnic food market generates $75 billion in annual sales, around 65% of which is attributed to the foodservice industry (US ethnic food market, 2005). Yet, the fast growth of ethnic restaurants is not driven entirely by the growing number of new immigrants. In fact, 75% of ethnic food consumption comes from non-ethnic customers (US ethnic food market, 2005). As lifestyles change and dining out becomes more and more commonplace, many customers desire new flavors and experiences. Along with this  popularity is the rapid development of Chinese restaurants. According to Chinese Restaurant News (2007), there are about 43,139 Chinese restaurants in the United States, which is more than the total number of all McDonald’s, Wendy’s and Burger King domestic outlets combined. Chinese restaurants generate over $17.5 billion annual sales, accounting for about one fourth of overall annual sales generated by ethnic restaurants in the U.S. (Chinese Restaurant News, 2007). Known for its good taste and  great value for the price, Chinese cuisine is among the ‘‘big three’’ most popular ethnic cuisines in the U.S. foodservice market (National  Restaurant Association, 1995).

چکیده

این مطالعه به بررسی ادراک مشتریان آمریکایی از رستورانهای چینی در ایالات متحده با استفاده از روش تحلیل اهمیت عملکرد-IPA می پردازد. این مطالعه همچنین بررسی ویژگی های رستوران های چینی را بر رضایت مشتریان و نگرش های رفتاری مشتریان آمریکایی تأثیر می گذارد. IPA نشان می دهد که تمیزکاری و مراقبت های زیست محیطی دو حوزه مهم است که رستورانداران چینی می توانند آن را بهبود بخشند. علاوه بر این، طعم غذا و قابلیت اطمینان سرویس به نظر می رسد که ویژگی های کلیدی برای موفقیت رستوران های چینی است. به طور کلی، این مطالعه نشان می دهد که کیفیت غذا، قابلیت اطمینان و پاکیزگی محیطی سه ویژگی محوری برای ایجاد مشتری های رضایت بخش و نیت های رفتاری مثبت است. مدیران رستوران های چینی باید منطقی منابع محدود خود را به ویژگی های رستوران بر اساس مشارکت خود را به رضایت مشتری و نیت های رفتاری اختصاص دهد.

مقدمه

ایالات متحده یک ملت چند فرهنگی و چند ملیتی است و انتظار می رود این تنوع ملی به طور مداوم افزایش یابد (Josiam and Monteiro، 2004؛ Sukalakamala and Boyce، 2007). یک انعکاس این تنوع فرهنگی و قومی، تنوع و رفاه رستورانهای قومی در بازار غذای آمریکایی است. بازار مواد غذایی قومی ایالات متحده 75 میلیارد دلار در فروش سالانه تولید می کند که حدود 65 درصد از آن به صنعت خدمات غذا (بازار مواد غذایی قومی آمریکا، 2005) مربوط می شود. با این حال، رشد سریع رستوران های قومی به طور کامل توسط تعداد بیشتری از مهاجران جدید رانده می شود. در واقع، 75 درصد از مصرف مواد غذایی قومی از مشتریان غیر قومی (بازار مواد غذایی قومی آمریکا، 2005) است. به عنوان شیوه زندگی تغییر و ناهارخوری تبدیل می شود بیشتر و بیشتر شایع است، بسیاری از مشتریان طعم و تجارب جدید. همراه با این محبوبیت، توسعه سریع رستورانهای چینی است. طبق اخبار چین رستوران (2007)، حدود 43،139 رستوران چینی در ایالات متحده وجود دارد که بیش از مجموع کل فروشگاههای داخلی مک دونالد، وندی و برگر کینگ است. رستوران های چینی تولید سالیانه بیش از 17.5 میلیارد دلار را انجام می دهند که تقریبا یک چهارم کل فروش سالیانه رستوران های قومی در ایالات متحده را تهیه می کند (News Restaurant News، 2007). غذاهای چینی در میان غذاهای محبوب قومی محبوب در بازار غذا در ایالات متحده شناخته شده است (Association of National Restaurants، 1995).

Year: 2009

Publisher :  ELSEVIER

By : Yinghua Liu , SooCheong (Shawn) Jang

File Information: English Language/ 6 Page / size: 164 KB

Download

سال : 1388

ناشر : ELSEVIER

کاری از : Yinghua لیو، SooCheong (شاون) جانگ

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 6 صفحه / حجم : KB 164

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید