monshigary-taliem-ir

منشی گری مدرن

فنون منشی گری :

منشی در لغت به معنای ایجاد کننده و ابداع کننده است. به شخصی گفته می شود که توسط شخص یا سازمانی استخدام گردد. در همه ی سازمان ها و شرکت ها یک مدیر وجود دارد و پس از آن یک منشی از این موضوع می توان نتیجه گرفت شغل منشی گری جز لاینفک هر سازمان و شرکتی است. اگر منشی در کنار رئیس خود بتواند به مشتری ها کمک کند ، یک منشی خوب است. یک فرد برای منشی شدن ، تحصیلات پایه ای و مهارت های خاصی را فرا میگیرد. اما هر چه که میگذرد او در حین کار ، مهارت ها و توانایی هایش را توسعه و بهبود میدهد تا این که به یک منشی حرفه ای تبدیل میشود.

 

در کل کسی که کار منشی گری را انجام می دهد  باید از عهده کارهایی از قبیل زیر برآید:

1) تنظیم برنامه روزانه

2) توانایی تنظیم جلسه ها

3) نامه مگاری

4) تنظیم انواع گزارش ها از فعالیت های مختلف

4) کار با کامپیوتر و اینترنت

5) مسئولیت پذیری و نظارت

برای منشی یا مسئول دفتر شدن، معمولا نیاز به تحصیل در یک رشته خاص نمی باشد. البته به تازگی رشته هایی تخصصی مانند امور دفتری و منشی گری در برخی از دانشگاه های کشور راه اندازی شده است.

بیشتر بدانید…

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید