Handbook.of.Pediatric.Psychology.5th.Edition.[taliem.ir]

Handbook of PEDIATRIC PSYCHOLOGY

ABSTRACT

The feld of pediatric psychology includes both research and clinical practice that address a range of issues related to physical and psychological development, health, and illness among children, adolescents, and their families. As part of a multifaceted feld, scientist-practitioners in pediatric psychology explore the relationships among psychological and physical health and the welfare of children and adolescents within a developmental perspective, considering the contexts of families, caregivers, health care systems, schools, peers, and community (Steele & Aylward, 2009). This chapter provides a brief history of the feld, including organizational developments; describes research and training in the feld; and makes projections for the future of pediatric psychology.

INTRODUCTION

Development in the feld of pediatric psychology did not occur overnight; yet the feld emerged over time, with remarkable growth since its early conception (Roberts, 1986, 1993). Collaborations between psychologists and pediatricians date back to the late 1890s and helped to shape the models of current pediatric psychology practice (Lee & Kazak, 2014). The benefts of these collaborations were frst noted by Lightner Witmer, who established the frst psychological clinic in the United States. Highlighting the opportunities for collaboration, Witmer stated that pediatricians could learn from psychologists how “normal, mental, and physical conditions manifest themselves in and out of the school-room” (1896, p. 391). On the other hand, psychologists could learn from pediatricians about “morbid and abnormal conditions that are frequently met with in childhood, and to acquire some knowledge . . . towards their amelioration” (1896, p. 391).  Witmer was pivotal in forming these early collaborations: He interacted with both pediatricians and schools to help children and their families with general and pediatricrelated problems, served on a pediatric journal editorial board, and published case studies describing pediatric-related interventions (Routh, 1975, 1990). Arnold Gesell was another individual who bridged the felds of pediatrics and psychology; he was among the frst to earn both a doctorate in psychology and a medical degree (Routh, 1990). As the scope of practice in pediatrics broadened, Gesell (1919) was one of the frst to discuss the need for clinical psychologists to address the psychological issues of children in medical settings.

چکیده

فلج روانشناسی کودکان شامل هر دو تحقیق و عملیات بالینی است که به موضوعات مختلف مربوط به توسعه فیزیکی و روانشناختی، سلامت و بیماری در میان کودکان، نوجوانان و خانواده های آنها پرداخته است. دانشمندان و روانشناسان در روانشناسی کودکان، به عنوان بخشی از یک فضیل چندگانه، روابط بین سلامت روان شناختی و جسمی و رفاه کودکان و نوجوانان را در یک چشم انداز توسعه، با توجه به شرایط خانواده ها، مراقبین، سیستم های مراقبت های بهداشتی، مدارس، همسالان و جامعه (استیل و ایلوارد، 2009). این فصل، یک تاریخچه مختصر از جنگل، شامل تحولات سازمانی را فراهم می کند. توصیف تحقیق و آموزش در فلده؛ و باعث پیش بینی آینده روانشناسی کودکان می شود.

مقدمه

توسعه در فلج روانشناسی کودکان یک شبه رخ نداد؛ با این حال فلو در طول زمان ظهور کرد، با رشد قابل ملاحظه ای از زمان ابتدای آن (Roberts، 1986، 1993). همکاری بین روانشناسان و متخصصان اطفال از اواخر دهه 1890 شروع شده و به شکل گیری مدل های روانشناسی عمل جراحی اطفال کمک می کند (Lee & Kazak، 2014). مزایای این همکاری ها توسط Lightner Witmer، که کلینیک روانشناسی بالینی در ایالات متحده را تاسیس کرد، مورد توجه قرار گرفت. ویتمر اظهار داشت که متخصصان اطفال می توانند از روانشناسان یاد بگیرند که چگونه شرایط طبیعی، روحی و جسمی در داخل و خارج از اتاق مدرسه ظاهر می شود (1896، ص 391). از سوی دیگر، روانشناسان از متخصصان اطفال می توانند در مورد “بیماری های مضر و غیرطبیعی که اغلب در دوران کودکی با آنها ملاقات می کنند و دانش بدست آورند، یاد بگیرند. . . به سمت بهبودی آنها “(1896، ص 391). ویتمر در شکل گیری این همکاری های اولیه نقش مهمی ایفا کرد: او با هر دو متخصص اطفال و مدارس ارتباط برقرار می کرد تا کودکان و خانواده هایشان را با مشکلات عمومی و مرتبط با کودکان راهنمایی کند، در مجله مجله مجله ی کودکان مجله ها چاپ شد و مطالعات موردی مربوط به مداخلات مربوط به کودکان را منتشر کرد (روست، 1975، 1990) آرنولد گزل فرد دیگری بود که فلج کودکان و روانشناسی را به راه انداخت؛ او در میان دانشجویان بود که هر دو دکترا را در رشته روانشناسی و مدرک پزشکی بدست آورد (Routh، 1990). گزل (1919)، در حالی که گستره عمل در کودکان در حال گسترش بود، یکی از مهمترین بحث ها در مورد نیاز به روانشناسان بالینی برای رسیدگی به مسائل روانشناختی کودکان در محیط های پزشکی بود.

Year: 2016

Publisher: SPRINGER

By :  MICHAEL C. ROBERTS, RIC G. STEELE

File Information: English Language/ 706 Page / size: 5.03 MB

Download

سال : 1395

ناشر : SPRINGER

کاری از : مایکل C. رابرتز، ریچ جی استیل

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 706 صفحه / حجم : MB 5.03

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید