Factors influencing Internet shopping value and customer repurchase intention[taliem.ir]

Factors influencing Internet shopping value and customer repurchase intention

ABSTRACT

This research empirically examines the effect of various Internet shopping site qualities on the utilitarian and hedonic values of Internet shopping. The influence of the perceived level of Internet shopping value on customer satisfaction and repurchase intention is also investigated. We perform structural equation analysis with a sample of 293 observations consisting of two different income groups (workforce and student). Our results show that while system and service qualities are critical factors affecting utilitarian shopping value, information and service qualities are the factors most closely associated with hedonic shopping value. These findings suggest that service quality plays a significant role in increasing both utilitarian and hedonic shopping values. Our results also show that the impact of quality factors on Internet shopping values and subsequent repurchase intention differs across the two income groups.

INTRODUCTION

The Internet sector has grown exponentially in the past decade, increasing its diffusive power and cross- industry impact. The Korean Internet shopping market amounted to USD 65 billion in 2009 (fifth largest among OECD nations), accounting for 5.95% of the Korean GDP; this proportion is larger than those of   major Korean industries, such as electronics (5.71%) and automobiles (4.93%).5 The rapid growth of the Korean Internet shopping industry is due to relative ease of use; shoppers can browse in a variety of online
stores with no time or space restriction and fulfill their consumption behaviors without being present in the physical marketplace (
Brown and Jayakody 2009, Chen and Cheng 2009, Lee et al. 2003, Sen et al. 2006). As the number of Korean Internet users increases, the volume,  product types, and services offered in the e-commerce domain are expanding (Brown and Jayakody 2009, Chen and Cheng 2009). The increasing number of Korean Internet shopping sites has created intense market competition, leading to very low profitability and survival rates for Internet shopping businesses despite increased sales (Brown and Jayakody 2009, Eastman et al. 2009, Park 2010).6 For instance, InterPark, Korea’s largest Internet shopping company in terms of sales, has achieved only marginal profitability in the 10 years since its establishment (Park 2010). This intense competition means that the survival of Internet shopping businesses depends on innovation and the provision of interactive, cost-efficient, and convenient services, as well as enticing new customers and maintaining existing customer bases (Overby and Lee 2006, Pavlou et al. 2007).

چکیده

این پژوهش تجربی به بررسی تأثیرات مختلف سایت های خرید اینترنتی اینترنتی بر ارزش افزوده و هدیونی خرید اینترنتی می پردازد. تأثیر سطح درک شده ارزش خرید اینترنتی بر رضایت مشتری و قصد بازخرید نیز بررسی شده است. ما با تجزیه و تحلیل معادلات ساختاری با نمونه ای از 293 مشاهدات متشکل از دو گروه درآمد مختلف (نیروی کار و دانش آموز) انجام می دهیم. نتایج ما نشان می دهد که در حالی که کیفیت خدمات و سرویس ها عوامل بحرانی تاثیر گذار بر ارزش افزوده سودمند است، کیفیت اطلاعات و خدمات فاکتورهایی است که بیشترین ارتباط را با ارزش خرید هدیونی دارد. این یافته ها نشان می دهد که کیفیت خدمات نقش مهمی در افزایش ارزش خرید و سودآور و هدیونی دارد. نتایج ما نیز نشان می دهد که تاثیر عوامل کیفی بر ارزش خرید اینترنتی و قصد بعدی خرید مجدد در دو گروه درآمد متفاوت است.

مقدمه

بخش اینترنت در دهه گذشته به طور نمادین افزایش یافته است و قدرت نفوذ و تاثیر متقابل آن را افزایش داده است. بازار خرید اینترنتی کره ای در سال 2009 به 65 میلیارد دلار رسیده است (پنجمین میزان در میان کشورهای عضو OECD)، که 5.95 درصد از تولید ناخالص داخلی کره را تشکیل می دهد. این نسبت نسبت به صنایع عمده کره ای مانند الکترونیک (5.71٪) و خودرو (4.93٪) بزرگتر است. رشد سریع صنعت کره ای در اینترنت به علت سهولت استفاده نسبی است؛ خریداران می توانند در انواع مختلف آنلاین فهرست شوند فروشگاه ها بدون محدودیت زمانی یا فضایی و انجام رفتار مصرف خود را بدون حضور در بازار فیزیکی (براون و Jayakody 2009، چن و چنگ 2009، لی و همکاران 2003، سن و دیگر 2006). همانطور که تعداد کاربران اینترنت کره ای افزایش می یابد، حجم، انواع محصولات و خدمات ارائه شده در دامنه تجارت الکترونیک گسترش می یابد (Brown and Jayakody 2009، Chen and Cheng 2009). تعداد روزافزون سایت های خرید اینترنتی کره ای، رقابت شدید بازار را ایجاد کرده است، که منجر به کاهش سودآوری و نرخ بقا برای کسب و کارهای خرید اینترنتی در مقایسه با افزایش فروش (Brown and Jayakody 2009، Eastman et al 2009، Park 2010) .6 به عنوان مثال InterPark بزرگترین شرکت خرید اینترنتی کره درمورد فروش، طی 10 سال از زمان تأسیس آن، سودآوری ناچیزی داشته است (پارک 2010). این رقابت شدید بدان معنی است که بقای کسب و کارهای خرید اینترنتی بستگی به نوآوری و ارائه خدمات تعاملی، مقرون به صرفه و مناسب و همچنین جذب مشتریان جدید و حفظ پایگاه های موجود مشتریان (Overby and Lee 2006، Pavlou et al 2007 )

Year: 2012

Publisher : ELSEVIER

By : Changsu Kim , Robert D. Galliers , Namchul Shin , Joo-Han Ryoo , Jongheon Kim

File Information: English Language/ 14 Page / size: 726 KB

Download

سال : 1391

ناشر : ELSEVIER

کاری از : چانگسو کیم، رابرت دی. گالیرر، نمچول شین، جو هان روو، جونگئون کیم

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 14 صفحه / حجم : KB 726

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید