Electronic-payment-systems.[taliem.ir]

Electronic Payment Systems: Issues of User Acceptans

ABSTRACT

Electronic commerce and electronic business greatly need new payment systems that will support their further development. This paper discusses issues of user acceptance of electronic payment systems by mass customers and presents results of a user survey on conventional and ele ctronic payment systems that was conducted with the purpose to discover user attitudes towards their chara cteristic properties. The paper presents issues of users acceptance and guiding principles on design of electronic pay- ment systems with high level of user acceptance, which can be a key point in under- standing directions for further development of electronic payment sys tems.

INTRODUCTION

  Electronic payment systems are an essential part of electronic commerce and electronic business and are greatly important for their further development. However, traditional ways of paying for goods and services do not work properly over the Internet. Existing payment systems for the offline world, such as credit cards, are widely accepted as a means of pay- ment on the Internet, however users don’t see in them enough of reliability, trust, security, etc . The existing payment systems are also far from ideal for merchants, because of the high transaction costs, fraudulent activity and the multiple parties involved in payment processing. These problems result in reluctant participation of users in e-commerce activi- ties, and this situation, in its turn, affects merchants who are losing potential customers. New payment systems, specially crafted for the Internet also could not avoid the same and different problems. This leads to reluctant use of the electronic payment systems, i.e. results in low user acceptance of newly introduced payment systems by mass customers. The need for new well-performing and user-friendly payment systems is clearly evident. These sys- tems should meet needs of users and merchants, and demonstrate a potential for acceptance on mass market.  To highlight the factors that influence user acceptance in payment systems we conducted a survey with users of payment systems. In this survey conventional (cash, credit cards) and electronic  payment systems (debit and smart cards and credit cards on the Internet ) were addressed.

چکیده

تجارت الکترونیک و کسب و کار الکترونیکی نیازمند سیستم های پرداخت جدید هستند که از توسعه بیشتر آنها پشتیبانی می کند. این مقاله مسائل مربوط به پذیرش کاربران سیستم های پرداخت الکترونیکی توسط مشتریان انبوه را مورد بحث و بررسی قرار می دهد و نتایج حاصل از نظرسنجی کاربر بر روی سیستم های پرداخت های معمولی و الکترونیکی انجام می شود که با هدف شناسایی نگرش های کاربران نسبت به ویژگی های شغلی آنها انجام می شود. این مقاله مسائل مربوط به پذیرش کاربران و اصول راهنمایی در طراحی سیستم های پرداخت الکترونیکی با سطح بالایی از پذیرش کاربر را ارائه می دهد که می تواند یکی از نکات مهم در جهت دستیابی به توسعه سیستم های پرداخت الکترونیک باشد.

مقدمه

سیستم های پرداخت الکترونیکی بخش مهمی از تجارت الکترونیک و تجارت الکترونیک هستند و برای توسعه بیشتر آنها اهمیت زیادی دارند. با این حال، روش های سنتی پرداخت کالاها و خدمات به درستی بر روی اینترنت کار نمی کند. سیستم پرداخت های موجود برای دنیای آفلاین، مانند کارت های اعتباری، به عنوان وسیله ای برای پرداخت در اینترنت به طور گسترده پذیرفته شده است، اما کاربران در آنها به اندازه کافی از قابلیت اطمینان، اعتماد، امنیت و غیره نمی بینند. سیستم پرداخت های موجود به علت هزینه های معامله بالا، فعالیت های جعلی و چندین طرف درگیر در پردازش پرداخت، از فروشندگان ایده آل است. این مشکلات منجر به مشارکت غیرمنتظره کاربران در فعالیت های تجارت الکترونیک می شود و این وضعیت به نوبه خود بر تجارانی که از مشتریان بالقوه از دست می دهند، تاثیر می گذارد. سیستم های پرداخت جدید که مخصوصا برای اینترنت طراحی شده نیز نمیتوانست از مشکلات مشابه و متفاوت جلوگیری کند. این به استفاده ناخواسته از سیستم های پرداخت الکترونیک منجر می شود، به این ترتیب در پذیرش کمتری از سیستم های پرداخت جدید معرفی شده توسط مشتریان انبوه نتیجه می گیرد. نیاز به سیستم های پرداخت با کیفیت خوب و کاربر پسند کاملا واضح است. این سیستم ها باید نیازهای کاربران و تجار را برآورده و پتانسیل پذیرش در بازار انبوه را نشان دهد. برای برجسته کردن عوامل موثر بر پذیرش کاربران در سیستم های پرداخت، ما با استفاده از سیستم های پرداخت، یک نظرسنجی انجام دادیم. در این نظرسنجی، رایج ترین (نقدی، کارت های اعتباری) و سیستم های پرداخت الکترونیکی (کارت های اعتباری و هوشمند و کارت های اعتباری در اینترنت) مورد توجه قرار گرفت.

Year: 2001

Publisher : ELSEVIER

By :  Dennis Abrazhevich

File Information: English Language/ 6 Page / size: 503 MB

Download

سال : 1380

ناشر : ELSEVIER

کاری از : دنیس آبراهویچ

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 6 صفحه / حجم : MB 503

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید