Learners’ Learning Style Classification related to IQ and Stress[taliem.ir]

Learners’ Learning Style Classification related to IQ and Stress based on EEG

ABSTRACT

The importance to recognize a learner’s Learning Style (LS) is ever-essential as to substantiate success in a teaching and learning process. At the same time, the learner’s IQ and personality traits such as Stress also being actively investigated in educational research as educationists consistently attempted to understand learners in a more adept way. Nevertheless, the effort was usually confined to psychoanalysis test. With the emergence of Electroencephalography (EEG) technology, learner’s brain characteristics could be accessed directly and the outcome may well hand-in-hand supported the conventional test. In this study, the participants (n= 80) are grouped to the LS of Diverger, Assimilator, Converger or Accommodator using the Kolb’s Learning Style Inventory (KLSI). Subsequently, their brain signals were then recorded using EEG at resting baseline state of Open Eyes and Closed Eyes. A statistical tool of SPSS 16 was used for data analysis purposes. Using the Two Step Cluster analysis, the participants’ EEG datasets were 100% classified to the corresponding LS. Then, EEG Alpha band was selected to link between LS, IQ and Stress. The study concluded that Diverger is the LS with highest IQ while Converger and Diverger are the LS that prone to Stress.

INTRODUCTION

The consequences of academic accomplishment had been broadened from the confined scope of intelligence and prior academic achievement per say. In fact, there are several learning-associated concepts, such as perception of academic control and academic motivation which need to be considered when discoursing about academic excellence (Cassidy & Eachus, 2000). One of the important concepts which had brought a valuable perceptive into learning is Learning Style (LS). LS refers to the concept that individual differ in regard to what mode of instruction or study is most effective for them (Kolb, 1984). LS also understood as the process by which a person gaining knowledge or skills by  understanding and retaining information (Adesunloye et al., 2008). Educational research and practice have demonstrated that learning can be enhanced when the instructional process accommodates the various learning styles of students (Buch, 2002). In addition, it has been mutually agreed that a learner inclination towards a learning situation could impact their academic performance outcomes. The significant of LS had been generally accepted in which a vast number of study had been conducted in the area resulted in diversity of definitions ,theoretical positions, model, interpretations and measurement of the construct (Cassiday, 2004).

چکیده

اهمیت تشخیص سبک یادگیری یادگیرنده (LS) برای اثبات موفقیت در فرایند یادگیری و یادگیری ضروری است. در عین حال، IQ یادگیرنده و ویژگی های شخصیتی همچون استرس نیز در تحقیقات آموزشی فعالانه مورد بررسی قرار گرفته اند، زیرا متخصصان آموزشی به طور مداوم تلاش می کنند تا زبان آموزان را به روش صحیح تر درک کنند. با این حال، تلاش معمولا محدود به آزمون روانکاوی بود. با ظهور تکنولوژی Electroencephalography (EEG)، ویژگی های مغز یادگیرنده می تواند به طور مستقیم دسترسی پیدا کند و نتیجه ممکن است به دست دست از آزمون معمولی حمایت کند. در این مطالعه، شرکت کنندگان (80 نفر) با استفاده از پرسشنامه سبک یادگیری کلب (KLSI) به LS دیوگرگر، Assimilator، Converger یا Accommodator گروه بندی می شوند. پس از آن، سیگنال های مغز آنها با استفاده از EEG با حالت پایه ای باز چشم و چشم بسته شد. ابزار آماری SPSS 16 برای اهداف تحليل داده استفاده شده است. با استفاده از تجزیه و تحلیل خوشه دو مرحلهای، مجموعه داده های EEG شرکت کنندگان 100٪ به LS مربوطه طبقه بندی شدند. سپس گروه آلفا EEG برای اتصال بین LS، IQ و Stress انتخاب شد. مطالعه به این نتیجه رسیده است که Diverger LS با بالاترین IQ است در حالی که Converger و Diverger LS هستند که مستعد ابتلا به استرس هستند.

مقدمه

عواقب موفقیت تحصیلی از گستره محدود اطلاعات و پیشرفت تحصیلی پیشین در هر سخن گفته شده است. در حقیقت، چندین مفاهمه مرتبط با یادگیری وجود دارد، مانند درک کنترل علمی و انگیزه تحصیلی که باید در هنگام گفتگو درباره برتری تحصیلی مورد توجه قرار گیرد (Cassidy & Everyus، 2000). یکی از مفاهیم مهم که یادگیری ارزشمندی را در یادگیری به ارمغان آورده، سبک یادگیری (LS) است. LS به مفهومی است که فرد در مورد نوع آموزش یا مطالعه برای آنها موثر است (Kolb، 1984). LS همچنین به عنوان فرآیندی شناخته شده است که توسط فردی به دست آوردن دانش یا مهارت با درک و حفظ اطلاعات (Adesunloye و همکاران، 2008). تحقیقات و عملکردهای آموزشی نشان داده اند که یادگیری می تواند زمانی افزایش یابد که فرآیند آموزشی متناسب با سبک های مختلف یادگیری دانش آموزان باشد (Buch، 2002). علاوه بر این، به طور متقابل توافق شده است که تمایل فراگیران به سمت یک وضعیت یادگیری می تواند نتایج آکادمیک خود را تحت تأثیر قرار دهد. اهمیت LS به طور کلی پذیرفته شده است که در آن تعداد زیادی از مطالعات انجام شده در این منطقه منجر به تنوع تعاریف، موقعیت های نظری، مدل، تفسیر و اندازه گیری سازه شده است (Cassiday، 2004).

Year: 2011

Publisher : ELSEVIER

By :  Nazre Abdul Rashid , Mohd. Nasir Taib , Sahrim Lias , Norizam Sulaiman ,d,Zunairah Hj. Murat , Ros Shilawani S. Abdul Kadir 

File Information: English Language/ 10 Page / size: 414 KB

Download

سال : 1390

ناشر : ELSEVIER

کاری از : نسر عبدالرشید، محد نصیر تایب، بحریم لیائس، نوریزام سلیمان، دبیر زونیرا. مورات، روس شیلانی، سید عبدالظاهر

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 10 صفحه / حجم : KB 414

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید