Clinical Features of PTSD[taliem.ir]

Clinical Features of PTSD

ABSTRACT

John was driving his three young children to the park when they were struck head-on by a driver attempting to overtake a truck on a sharp bend. John’s car was wrecked and he developed posttraumatic stress  disorder (PTSD), with the most severe symptoms being persistent nightmares of the accident, profound fear and avoidance of driving, and chronic tension, irritability, and guilt about not being able to swerve out of the path of the oncoming vehicle. His children received minor cuts and bruises, from which they quickly  recovered. They had more diffculty overcoming the psychological impact of the crash. In the weeks afterward, the youngest, a 4-year-old girl, frequently complained of stomachaches and refused to be out of sight of her father for fear that something bad would happen. The two older boys, ages 7 and 8, had  recurrent nightmares. During the day, the boys often engaged in stereotypical play, in which they pretended to be driving cars. They would crash into one other and both fall to the ground. The boys would then get up and run around pretending to shoot one another, shouting, “You’re the bad man!” “No, you’re the bad  man!” Sometimes this escalated to the point that they physically fought with one another.

INTRODUCTION

  John and his children provide us with examples of the wide range of problems people often experience in the wake of traumatic experiences. We see these patients frequently in our practices, sometimes presenting with what might look like relatively simple anxiety or depressive problems, or anger management issues. But as we engage with these patients and families, a more complex pattern emerges, and we recognize the problems  hey present with as both intransigent and multilayered. How do we spot symptoms of PTSD and how do we differentiate it from other clinical problems? Furthermore, once we have a fair picture of the underlying causes of the patient’s problems, just how should we treat them? This book delves into  these very questions and provides as many answers as one can derive from the current scientifc literature, and from the clinical experiences of the author and others. This book offers a perspective on how to think through the process of assessing and treating these patients, using cutting-edge, empirically informed cognitive-behavioral  interventions.

چکیده

جان سه فرزند کوچک او را به پارک رانندگی کرد وقتی که یک راننده در تلاش برای دور زدن یک کامیون در یک خم شدید به سر برد. اتومبیل جان جانشین شد و او اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) را توسعه داد و علائم شدید آن کابوس های مکرر از حادثه، ترس عمیق و اجتناب از رانندگی و تنش مزمن، تحریک پذیری و گناه در مورد عدم توانایی خارج شدن از مسیر وسیله نقلیه در حال عبور. كودكان او كاهش و كوچك كردن را كاهش دادند كه از آنها به سرعت بهبود يافت. آنها دشواری را برای غلبه بر تأثیر روانشناختی تصادف داشتند. در هفته های بعد، جوانترین دختر 4 ساله، اغلب از شکم معده شکایت کرد و از نگرانی پدرش فراتر رفت و از اینکه می ترسید بدی اتفاق بیفتد، حاضر نشد. دو پسر بزرگتر، 7 و 8 ساله، کابوس های عادی داشتند. در طول روز، پسران اغلب درگیر بازی های کلیشه ای بودند که در آن آنها وانمود کردند که رانندگی می کنند. آنها به یک دیگر سقوط کرده و هر دو به زمین می افتند. پسران پس از آن بالا می روند و در اطراف وانمود می کنند که یکدیگر را بشکنند و فریاد می گویند: “تو مرد بد است!” “نه، شما مرد بد است!” گاهی اوقات به این نکته افزوده شد که با یکدیگر فیزیکی داشتند .

مقدمه

جان و فرزندانش نمونه هایی از طیف گسترده ای از مشکلات را که مردم اغلب در معرض تجربیات تهاجمی تجربه می کنند، ارائه می دهند. ما این بیماران را اغلب در شیوه های ما می بینیم، گاهی اوقات با آنچه ممکن است به نظر می رسد مانند اضطراب نسبتا ساده و یا مشکلات افسردگی، و یا مسائل مربوط به مدیریت خشم. اما همانطور که ما با این بیماران و خانواده ها درگیر می شویم، یک الگوی پیچیده تر ظاهر می شود، و ما مشکلات را که در حال حاضر با هر دو غیر قابل انعطاف و چند لایه داریم را می شناسیم. چگونه علائم PTSD را تشخیص می دهیم و چگونه می توان آن را از سایر مشکلات بالینی تشخیص داد؟ علاوه بر این، هنگامی که یک تصویر منصفانه از علل اساسی مشکلات بیمار داشته باشیم، چطور باید با آنها برخورد کنیم؟ این کتاب به این سئوال ها پاسخ می دهد و پاسخ های بسیاری را ارائه می دهد که می تواند از ادبیات علمی جاری و تجربیات بالینی نویسنده و دیگران حاصل شود. این کتاب یک دیدگاه در مورد چگونگی فکر کردن در فرایند ارزیابی و درمان این بیماران را با استفاده از مداخلات شناختی-رفتاری آگاهانه و تجربی آگاهانه ارائه می دهد.

Year: 2016

Publisher : SPRINGER

By : STEVEN TAYLOR

File Information: English Language/ 386 Page / size: 2.56 KB

Download

سال : 1395

ناشر : SPRINGER

کاری از : استفان تیلور

اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 386 صفحه / حجم : KB 2.56

لینک دانلود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید