Antecedents of Task Innovation: The role of Management Information Systems
ABSTRACT
In the current economic crisis, organizations’ information processing capabilities are challenged by additional and diverse demands. In this context, banks attempt to develop and apply more sophisticated and comprehensive Management Information Systems (MISs), in order to exploit their innovation competences and build a sustainable competitive advantage. This paper explores the antecedents of task innovation, reflected on (MIS) effectiveness, which was operationalised by the Competing Value Model (CVM). CVM synthesizes four different schools of management in order to measure IS effectiveness: open system (OS), human relations (HR), internal process (IP) and rational model (RM). Drawing from a sample of 186 bank employees in Greece, a structural model has been built and estimated using Partial Least Squares. Findings reveal that the HR component characterized by interpersonal communication, group decision making, team collaboration and personalization is the most important predictor of task innovation (TI). The RM dimension of MIS effectiveness based on optimizing, goal setting and forecasting has an indirect effect on HR via the OS and IP elements. The rest MIS effectiveness components (OS, IP) are indirectly associated with task innovation, through HR dimension.
INTRODUCTION
Productivity, innovation, quality and flexibility of services improvement at the individual and organizational levels have emerged as key advantages for organizations to survive and excel in this global financial crisis and have been extensively researched in numerous studies with the aid of computational methods . Under the pressure of cost reductions, firms’ information processing capabilities are challenged by additional and diverse demands, in an attempt to develop and apply more effective MISs . Even though the impact of MIS on performance is widely acknowledged, previous researchers exploring their direct and indirect association concluded to rather mixed and confusing results . Among the various benefits of MIS is their capability to provide a broad range of information about multiple dimensions of the firm’s operations , thus supporting decision-making and performance achievement , and facilitating the work of end users. Focusing on the banking sector, organizations suffer from achieving different levels of MIS effectiveness, leading to different levels of work outcomes, such as task innovation. This paper aims to investigate the impact of different MIS effectiveness dimensions on task innovation by utilizing the Competing Value Model (CVM). After this introductory section MIS effectiveness built on the CVM is being reviewed.
چکیده
در بحران اقتصادی کنونی، قابلیت های پردازش اطلاعات سازمان ها با تقاضاهای اضافی و گوناگون به چالش کشیده می شود. در این زمینه، بانک ها به منظور بهره گیری از توانایی های نوآورانه خود و ایجاد مزیت رقابتی پایدار تلاش می کنند سیستم های اطلاعاتی پیچیده تر و جامع تر مدیریت اطلاعات را توسعه و اعمال کنند. این مقاله به بررسی پیشینه های نوآوری کار، منعکس کننده اثربخشی (MIS) است که توسط مدل ارزش رقابت (CVM) عملیاتی شده است. CVM چهار مدرسه مختلف مدیریت را برای اندازه گیری اثربخشی IS: سیستم باز (سیستم عامل)، روابط انسانی (HR)، فرایند داخلی (IP) و مدل منطقی (RM)) تلفیق می کند. با استفاده از نمونه ای از 186 کارمند بانک در یونان، یک مدل ساختاری ساخته شده است و با استفاده از مقادیر جزئی به دست آمده است. یافته ها نشان می دهد که مولفه HR که توسط ارتباطات بین فردی، تصمیم گیری گروهی، همکاری تیمی و شخصی سازی مشخص می شود، مهمترین پیش بینی کننده نوآوری کار (TI) است. ابعاد RM اثربخشی سیستم اطلاعاتی مبتنی بر بهینه سازی، تنظیم هدف و پیش بینی تاثیر غیر مستقیم بر منابع انسانی از طریق عناصر سیستم عامل و آی پی است. مولفه های اثربخشی MIS بقیه (OS، IP) به طور غیر مستقیم با نوآوری کاری همراه با ابعاد HR مرتبط می باشند.
مقدمه
بهره وری، نوآوری، کیفیت و انعطاف پذیری خدمات بهبود در سطوح فردی و سازمانی به عنوان مزیت های کلیدی برای سازمان ها برای زنده ماندن و پیشرفت در این بحران مالی جهانی به حساب می آیند و با استفاده از روش های محاسباتی در مطالعات متعدد مورد بررسی قرار گرفته اند. تحت فشار کاهش هزینه ها، قابلیت های پردازش اطلاعات شرکت ها با تقاضاهای اضافی و متنوع به منظور توسعه و اعمال MIS موثر تر مواجه می شوند. با وجودی که تاثیر MIS بر عملکرد به طور گسترده ای مورد تایید قرار گرفته است، محققان قبلی در پی یافتن ارتباط مستقیمی و غیرمستقیم خود به نتایج غیرمنتظره و گیج کننده دست یافتند. در میان مزایای مختلف MIS توانایی آنها در ارائه طیف گسترده ای از اطلاعات در مورد ابعاد مختلف عملیات شرکت، در نتیجه حمایت از تصمیم گیری و دستاوردهای عملکرد، و تسهیل کار از کاربران نهایی. با تمرکز بر بخش بانکی، سازمان ها از دستیابی به سطوح مختلف اثربخشی سیستم های اطلاعاتی رنج می برند، و منجر به سطوح مختلف نتایج کار، از جمله نوآوری کار می شود. هدف از این مقاله بررسی تأثیر ابعاد اثربخشی سیستم های اطلاعاتی مختلف در نوآوری کار با استفاده از مدل ارزش رقابت (CVM) می باشد. پس از این بخش مقدماتی، اثربخشی MIS در CVM مورد بررسی قرار گرفته است.
Year: 2013
Publisher : ELSEVIER
By : Panagiotis Trivellas , Ilias Santouridis
File Information: English Language/ 9 Page / size: 233 KB
سال : 1392
ناشر : ELSEVIER
کاری از : Panagiotis Trivellas، ایلیاس Santouridis
اطلاعات فایل : زبان انگلیسی / 9 صفحه / حجم : KB 233
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟نظری بدهید!