gharch parvareshi-taliem-ir

پرورش قارچ های خوراکی

كشور ايران دارای 11 نوع آب و هوای متفاوت از 13 نوع آب و هوای موجود در جهان می باشد. یعنی بیشتر آب و هواهای متفاوت کره زمین در گوشه و کنار این سرزمین پهناور ایران زمین وجود دارد و این سرمایه است ، بس عظیم و با شکوه که می توانیم از این امتیاز بیشترین بهره برداری ها را انجام دهیم.

اکثر این آب و هواها جهت تولید قارچ های خوراکی و عمدتا قارچ صدفی مناسب می باشد چون گونه های مختلف قارچ قدرت رویشی در دماهای مختلف را دارا می باشد و چنانچه دمای منطقه مورد نظر مناسب رشد قارچ نباشد، این اختلاف دما و شرایط محیطی ناچیز است و با صرف انرژی پایین می توانیم شرایط ایده آل را ایجاد نماییم. هرچند که با انتخاب گونه و نژاد قارچ مناسب می توانیم در همه ی شرایط تولید بالا و اقتصادی داشته باشیم.

بیشتر استان های شمال کشور شرایط آب و هوایی و اقلیمی کاملا مناسب جهت پرورش قارچ های خوراکی دارند و با کمترین تمهیدات می توانیم بهره وری های کلانی از این کار عاید کشور و مردمانش بکنیم. برای ما به عنوان یک ایرانی بسیار ناخوشایند خواهد بود که کشورهایی با وسعت کمتر از استان های شمالی و شرایط آب و هوایی مشابه و حتی بعضی مواقع شرایط اقلیمی نامناسب تر دارای تولید و صادرات بالای قارچ باشند.

بیشتر بدانید..

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید