niroye kar mohandesi internet-taliem-ir

نیروی کارمهندسی اینترنت(IETF)

IETF بخشی از ساختار سلسله مراتبی لست که شامل چهار گروه زیر می شود:جامعه ی اینترنت(ISOC) , و هیئت امنای آن ,هیئت ساختار اینترنت(IAB), گروه راهبردی مهندسی اینترنت (IESG), و خود نیروی کار مهندسی اینترنت (IETF).

ISOC جامعه ای حرفه ای است که به رشد و تکامل اینترنت در سراسر جهان می پردازد.IAB , گروه مشاوره ی فنی ISOC است و کار آن نظارت بر اینترنت و پروتکل های آن , و تصمیم به در خواست با توجه به تصمیمات IESG می باشد. IESG مسئول مدیریت فنی فعالیت های IETF و فرایند استانداردهای اینترنت است. همچنین فرایند استانداردسازی را بر طبق قوانین و روش های مورد تصویب امنای ISOC اداره می کند.

IETF یک جامعه ی بزرگ , بین المللی و باز از طراحان ,اپراتورها, فروشنده ها , و خریداران شبکه است که به تکامل ساختار اینترنت و عملکرد آرام اینترنت می پردازند. IETF به چند حوزه ی کاری تقسیم می شود: برنامه های کاربردی ,اینترنت ,IP; نسل بعدی, مدیریت شبکه , نیازمندی های عملیاتی , مسیریابی ,امنیت ,انتقال , و خدمات کاربری. هر حوزه دارای چند گروه کاری است. یک گروه کاری متشکل از گروهی از افراد است که تحت یک فرمان برای دسترسی به یک هدف مشخص کار می کنند. اکثر گروه های کاری طول عمر محدودی دارند, و گروه کاری زمانی منحل می شود که به هدف خود برسد. هر حوزه کاری دارای یک یا دو مدیر حوزه است که اعضای IESG هستند.

برای دانلود کتاب بر روی لینک کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید