taghnir moghiyat anasor safhe-taliem-ir

تغيير موقعيت عناصر صفحه با استفاده ازCSS

ويژگي positionبه ما اجازه مي دهد تا تعيين كنيم كه آيا مي خواهيم موقعيت يك عنصر در صـفحه مشـخص شود يا نه. اگر مي خواهيم آن عنصر موقعيت مشخصي داشته باشد موقعيت عنصـر را در صـفحه تعيـين مـي كنـد. چندين مقدار را مي توان براي اين ويژگي قرار داد. در اينجا مي توانيد اين مقادير را با كمي توضيح در مورد هـر كـدام ببينيد.

static : •
اين مقدار پيش فرضي است كه در صورت تعريف نشدن positionدر صفحه استفاده مي شود. با ايـن مقـدار اجزا در همان جايي كه كد آنها را مي نويسيد ديده مي شوند.
absolute : •
اين مقدار به ما اجازه مي دهد تا يك عنصر از صفحه را در هر موقعيتي نسبت به بالا، راست، پايين يا چپ صـفحه كه بخواهيم نمايش دهيم.
fixed : •
اين گزينه به ما اجازه مي دهد تا موقعيت يك عنصر صفحه را در پنجره مرورگر مشخص كنيم. در صورتي كه بـراي يك عنصر از اين ويژگي استفاده كنيم، موقعيت آن عنصر حتي در صورتي كه به بالا و پايين صفحه برويم يا اندازه پنجره مرورگر را تغيير دهيم به همان صورت قبلي باقي مي ماند. البته اينترنت اكسپلورر در ويندوز از ايـن ويژگـي پشتيباني نمي كند ولي اينترنت اكسپلورر در مكينتاش همچنين مرورگرهاي نت اسكيپ از اين ويژگـي پشـتيباني مي كنند.

بیشتر بدانید…

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید