chegonegi ejad shabake-taliem-ir

چگونگی ایجاد یک شبکه به روش Star

برای ایجاد یک شبکه با توپولوژی ستاره ای در مورد کارت شبکه و کابل آن میگوییم. کابل زوج تابیده شامل دو رشته سیم مسی عایق دار است که به دور یکدیگر تابیده شده اند تابیدگی این کابل باعث استاندارد شدن مشخصه های الکتریکی کابل می شود. این تابیدگی همچنین باعث کاهش نویز یا پارازیت الکتریکی موسوم به تداخل الکترومغناطیسی یا FMI می باشد.

کابل های زوج تابیده یا(TP(Twisted Pair در شبکه هایی که براساس استانداردهای IEEE802.3 یا802.5 طراحی می شوند، مورد استفاده قرار می گیرند. کابل های TP به دو گروه تقسیم می شوند. این گروه ها عبارتند از: زوج تابیده بدون حفاظ یا UTP ( Unshielded Twisted Pair ) و زوج تابیده حفاظ دار یا(STP ) حفاظ پوششی از جنس رسانا است که معمولا به صورت یک غلاف به دور سیم یا سیم های کابل بافته می شود و زیر پوشش عایق قرار می گیرد.

کابل UTP شامل چهار زوج سیم مسی است که دو به دو بدور هم تابیده شده اند و درون غلاف پلاستیک قرار دارند. این کابل می تواند داده ها را با سرعت 1 تا 100 مگابیت در ثانیه Mbps انتقال دهد. کابل UTP نیز همانند دیگر کابل ها تحت تاثیر پدیده ی تضعیف Attenution قرار می گیرد. هنگامی که سیگنال الکتریکی از هر کابلی عبور میکند به تدریج حین انتقال در کابل دچار تضعیف شده و دامنه آن آفت می کند.

بیشتر بدانید…

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید