Bazaryabi-Bazar.[taliem.ir]

بازاریابی بازار سرمایه

چکیده

بازار وبازاریابی تفکیک ناپذیرند. هرجا و هرگاه چهار عنصر « نیاز،نیازمند،عوامل رفع نیاز ودادوستد» وجود دارد بازار و بازاریابی هم معنا دارد. بازار محل و فضای معرفی ، نمایش و انجام دادوستدها کالاها و خدمات است و بازاریابی علم و عمل پاسخ یابی و پاسخ دادن به نیازها و نیازمندان در بازارهاست. بسیاری از افراد حتی کارشناسان به غلط بازاریابی را محدود به فروش و فروشندگی می دانند در حالیکه بازاریابی مربوط به همه ذینفعان در هر نوع دادوستد است. خریدار، فروشنده و ذینفعان بعنوان نیازمندانی هستند که با بازاریابی می توانند به اهدافشان در معاملات و مبادلات دست یابند. به بیانی دیگر بازاریابی در خرید وفروش نقش آفرین است. مهمترین ارکان بازاریابی یا مدیریت دادوستد عبارتند از «بازارشناسی ،بازارسازی و بازارداری» وهمه انسانها در خرید و فروش ها ودادوستدها خواستار شناخت درست بازار،خلق بازار و حفظ ارتباط خود با بازار هستند. کدام خریدار حرفه ای نظام بورس کشور با چشم و گوش بسته وناآگاه می تواند امیدوار به خرید سهام باشد؟ کدام فروشنده و کارگزار حرفه ای بدون شناخت نظام بازار سرمایه و بورس می تواند در این بازار دوام داشته باشد؟ کدام تأثیرگذاران، مشاوران، تسهیل کنندگان وتأمین کنندگان می توانند غافل از دانش و اطلاعات روز بازار سرمایه، نقش آفرین باشند؟ شاید بتوان گفت رقابت آینده در همه بازارها رقابت در تولید و عَرضه نیست بلکه در بازاریابی و مدیریت تقاضاست و بازارشناسی و بازاردانی یک مزیت رقابتی جدید برای حفظ برتری نسبت به رقباست. هر اندازه نظام و ساختار اقتصادی یک جامعه پویاتر، سالم تر ورقابتی تر شود بازار وبازاریابی آن هم حرفه ای تر،هوشمندانه تر وفعالتر خواهد شد. بازار نظام پویا و زنده ای است که دارای اهداف،اجزا وروابط منظم است وبازاریابی چگونگی حضور در این نظام برای پاسخگوئی به نیازها و نیازمندان از طریق انجام  دادوستدهاست.

 

ABSTRACT

Market and marketing are inseparable. Wherever and whenever the four elements are “Needed, Needed, Factors to Fix Need and Beyond”, there is a sense of market and marketing. The local marketplace and the space for introducing, displaying and conducting trades are goods and services, and marketing science and practice is responding to and responding to needs and needs of the market. Many people even consider marketing misconceptions limited to sales and sales, while marketing affects all stakeholders in any transaction. Buyers, sellers and stakeholders are the ones who can achieve their goals through trading with trading. In other words, marketing plays a role in buying and selling. The most important elements of marketing or trading management are “marketing, marketing and marketing,” and all people in sales and sales are demanding market knowledge, the creation of markets and maintaining their relationship with the market. Which professional buyer of the stock market can be promising to buy stocks with closed eyes and eyes? Which dealer and professional broker can survive without understanding the capital and stock market system? Which influencers, advisers, facilitators, and suppliers can ignore the knowledge and information of the capital market day? It can be said that future competition in all markets is not in production and supply competition, but in marketing and demand management, and marketers and marketing are a new competitive advantage to maintain excellence over rivals. Whatever the size of the system and the economic structure of a society, the more dynamic, healthier, and more skilled the market and marketing will become more professional, smarter and more effective. The market is a dynamic and viable system that has goals, regularities and relationships, and is the search for how to appear in this system to meet the needs and needs of the poor through doing business.

 

 

Year: 2016

Source : 0

By : Ahmad Rousta

File Information: Persian Language/ 7 Page / size: 220 KB

Download

سال : 1395

منبع : 0

کاری از : احمد روستا

اطلاعات فایل : زبان فارسی / 7 صفحه / حجم : KB 220

لینک دانلود

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید